Wednesday, April 23, 2014

HAVUÇ RÜYASI



havuc ruyasi 1
Merhabalar canlarım,

Dün akşam yaptığım ve az önce kızımla tadına baktığımız tatlımız bizden yıldızlı 10 puan almayı başardı. Dolapta bekleyen havuçlarımın bu kadar güzel bir pastaya dönüşeceğini hiç düşünmemiştim doğrusu. Cezerye mi yapsam yoksa pastamı derken sevgili rumma'nın sayfasında bu tarifi gördüm. Görür görmez de ne yapacağıma karar verdim o an :)) İyi ki de denemişim tarif defterime harika bir tarif daha ekledim arkadaşımın sayesinde. Bu güzel paylaşımı için kendisine teşekkür ediyorum. Evet tatlı hakkındaki yorumlarıma kaldığım yerden devam ediyorum. Yaparken keyif aldım ve oldukça pratik bir tarif. Ayrıca içine giren limon aroması sayesinde kimse tatlının içinde havuç olduğunu anlamayacaktır emin olun :) Gün sofralarınıza çok yakışacak bir tatlı.

Kısacası mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.




havuc ruyasi 2


HAVUÇ RÜYASI

Malzemeler:

1 kg. havuç,

5 su bardağı su,

1,5 pkt petibör bisküvi,

2 su bardağı şeker,

4 çorba kaşığı tepeleme nişasta,

1 su bardağı su,

1 limon kabuğu rendesi,

1 limon suyu,

2 pkt vanilya,



Üzeri için: Hindistan cevizi, ceviz



Yapılışı:

Öncelikle havuçları soyup iri iri doğrayalım. Bir tencereye alıp, üzerine 5 su bardağı su ekleyip havuçlar haşlanıncaya kadar pişirelim. İyice yumuşayan havuçları tenceredeki suyuyla birlikte blendırdan geçirelim püre yapalım. 1 su bardağı suyun içine nişastayı çözdürelim ve tencereye ekleyelim. Şekeri, limon kabuğu rendesini, limon suyunu ve vanilyayı ekleyip kıvam alana kadar pişirelim. Üzeri göz göz olunca (muhallebi kıvamına gelince) ocaktan alalım.

Ben kare borcam kullandım. Kullanacağınız kabımızı sudan geçirelim. Bir sıra bisküvi dizelim. Sıcak olan muhallebiden ince bir tabaka bisküvilerin üzerine yayalım. Yine bir sıra bisküvi ve üzerine muhallebiden yayalım. 4 kat bisküvi dizelim ve üzerine muhallebiyi yayalım. Ben biraz soğuduktan sonra üzerine Hindistan cevizi serpiştirdim. Siz isterseniz krem şanti hazırlayıp sürebilirsiniz tatlınızın üzerine. Antep fıstığı ve ceviz ile de süsleyebilirsiniz.

Tatlımızı buzdolabında 1 gece bekletelim. Vaktiniz yoksa 5-6 saatte kalabilir.

Dilimleyerek servis yapalım.

Afiyet olsun...




havuc ruyasi 3



No comments:

Post a Comment